Udbudsgruppe

2025 - 2.3.b

Særlige oplysninger

Særlige oplysninger vedrørende udbud 2025 - 2.3.b

Der er den 19. april 2025 uploadet nye udbudsbetingelser. Det skyldes en fejl i vægtningen for holdbarhed. Den er 30 % og ikke 35 %.

Øvrige dokumenter og information

Øvrige dokumenter og information

Ingen øvrige dokumenter fundet.

Begivenheder for udbudsgruppen

Begivenheder for udbudsgruppen

DatoBegivenhed
24-05-20242025 - 2.3.b Frist for spørgsmål
04-06-20242025 - 2.3.b Tilbudsfrist kl. 12.00
31-01-20252025 - 2.3.b Vedståelse af tilbud indtil
17-02-20252025 - 2.3.b Frist for optagelse i Lægemiddelstyrelsens medicinpriser.dk

Spørgsmål og svar

Frist for spørgsmål: 24-05-2024

mængde i enhed
Spørgsmål: mængde i enhed Under 10.2 – beskrivelsen af udregningen af pris, ved mulighed for at byde på flere styrker, anvendes lavest vægtede gennemsnit udfra det angivne forventede forbrug (mængde i enhed) jævnfør varelisten. Mængde i enhed på varelisten afviger væsentligt fra tidligere års forbrug/estimat – hvordan fastsættes mænge i enhed?

Svar: Ud fra den angivne enhedsværdi på varelisten omregnes det historiske forbrug til en mængde i enheder. Bemærk at der i pkt. 5.6 i udbudsbetingelserne er anført særlige forhold for udbudsnumrene 2, 3, 25 og 26.

SPC approval
Spørgsmål: Does SPC need to be approved when submitting tender or just at tender start?

Svar: Vi beder om produktresuméet i relation til tildelingskriteriet holdbarhed. Hvis produktresuméet ikke vedhæftes ved tilbudsafgivelsen, vil der blive givet 0 point for kriteriet holdbarhed.

Test of cleanliness of external surface of vials
Spørgsmål: Regarding test of cleanliness of external surface of vials, can Amgros confirm that the results obtained from the study/test in microgram (ppm) be converted into picogram and these converted values are acceptable?

Svar: Det kan accepteres, at Bilag 1V udfyldes med resultater i picogram, og at den medfølgende dokumentation angiver resultater i microgram, som er korrekt omregnet til den anførte værdi i Bilag 1V.

Bilaga 1V - Krav?
Spørgsmål: Hej, Är det krav att fylla i Bilaga 1V? Jag försöker förstå ifall vi fortfarande kan ansöka med en produkt utan Bilaga 1V, fast vi får bara mindre poäng i upphandlingen? Vi har liknande dokument om hur renligheten går till som är signerat internt, men inga siffror. Mvh

Svar: Det er ikke et krav at medsende Bilag 1V. Hvis Bilag 1V ikke medsendes, kan der ikke opnås point for rene ydersider, og tilbudsgiverne vil derfor få tildelt 0 point for underkriteriet.

Stregkode på primær pakning
Spørgsmål: Hej - vil der kunne gives kompensation fra dette krav i starten af udbuddet, da en sådant ændring kan tage op til 12 mdr. interrnt?

Svar: Der kan ikke dispenseres fra kravene, der følger af rammeaftalen. Hvis varer ikke lever op til de krav, der fremgår af rammeaftalen, vil varen blive betragtet som en mangelfuld vare, og reglerne omkring levering af mangelfulde varer træder i kraft. Det betyder helt konkret, at Amgros kan betragte varen som mangelfuld og betragte leverandøren som værende i restordre og dermed indkøbe fra andre leverandører.

Stregkode på primær pakning
Spørgsmål: Hej - af udbudsbetingelserne fremgår det ikke at der skal være stregkode på primær pakning. Dette er dog nævnt i kladde til aftale. Er dette et krav?

Svar: Ja, de krav, der er i Udkast til Rammeaftalen, er krav til de tilbudte varer.

10.1 Tildelingskriterium
Spørgsmål: Vi ser at vektingen på Holdbarhed i dette anbudet er økt til 35%, hvilket vi mener er veldig positivt. Dette medfører imidlertid at totalen for de ulike tildelingskriteriene er vektet til 105%. Ønsker dere å redusere vektingen på enten Pris, Rene ydersider eller Ekstra beskyttende materiale med 5% for at totalen skal komme ned på 100%?

Svar: Der henvises til svaret på spørgsmålet "Den totale vægtning i procent"

Den total Vægtning i procent
Spørgsmål: I udbud 2025-2.3.b, har I skrevet i udbudskriterierne at vægtningen i procenter samlet set ender på 105%. Er dette korrekt

Svar: Der er en fejl i vægtningen for holdbarhed. Den er 30 % og ikke 35 %. Der er uploadet nye udbudsbetingelser, hvor dette er rettet.

Informationer

Her er det muligt at se informationer, herunder udbudsmateriale, om det valgte udbud.

Inden afgivelse af tilbud skal udbudsmateriale og øvrige dokumenter læses. Der kan løbende blive offentliggjort yderligere oplysninger om udbuddet (indtil 6 dage før tilbudsfristens udløb).
Ønsker du at afgive tilbud, skal du logge ind på portalen og vælge den ønskede udbudsgruppe i afsnittet Aktive udbud under menuen Udbud og Bagatelkøb.
Krav vedrørende stregkodemærkning kan ses her.